Финансовый регулятор sec

Способы надзора SEC за рынком:

  • Анализ обязательной отчетности участников рынка
  • Добровольная информация, которую предоставляют инвесторы по поводу своих счетов и качества услуг брокеров, трейдеров, инвестиционных консультантов и др.
  • Надзор за фондовыми биржами, которые сами по себе являются саморегулирующими организациями
  • Координация действий и обмен информацией с другими финансовыми регуляторами – американскими и зарубежными

Кроме того, имеется взаимообмен информацией с саморегулируемыми организациями, такими как MSRB и FINRA. В чем разница между FINRA и SEC? FINRA — это не государственная структура, а именно саморегулирующаяся организация участников рынка. Очень мощная, но все же не государственная. Оба регулятора во многом дублируют функции друг друга, но на несколько разных уровнях общей системы регулирования.

XBRL data APIs

Extensible Business Markup Language (XBRL) is an XML-based format for reporting financial statements used by the SEC and financial regulatory agencies across the world. XBRL, in a separate XML file or more recently embedded in quarterly and annual HTML reports as inline XBRL, was first required by the SEC in 2009. XBRL facts must be associated for a standard US-GAAP or IFRS taxonomy. Companies can also extend standard taxonomies with their own custom taxonomies.

The following XBRL APIs aggregate facts from across submissions that

  1. Use a non-custom taxonomy (e.g. us-gaap, ifrs-full, dei, or srt)
  2. Apply to the entire filing entity

This ensures that facts have a consistent context and meaning across companies and between filings and are comparable between companies and across time.

Организационная структура SEC

Члены комиссии

Не более трех членов комиссии может принадлежать к одной политической партии, чтобы соблюсти принцип беспартийности. Президент США назначает одного из членов Комиссии в качестве Председателя, высшего исполнительного директора SEC. Однако президент США не обладает полномочиями увольнять председателя и членов комиссии. Это положение было сделано для обеспечения независимости Комиссии.

Отделы SEC

U.S. Securities and Exchange Commission

В SEC пять подразделений со штаб-квартирой в Вашингтоне и 11 региональных офисов по всей территории США.

Подразделениями Комиссии по ценным бумагам являются:

  • Корпоративные финансы;
  • Торговля и рынки;
  • Управление инвестициями;
  • Правоприменение;
  • Экономический анализ и анализ рисков.

Корпоративные финансы

Отдел Корпоративных финансов является подразделением, которое контролирует раскрытие информации, сделанное публичными компаниями, а также регистрирует слияние и поглощения компаний. Кроме того подразделение отвечает за эксплуатацию электронной базы данных EDGAR.

Торговля и рынки

Подразделение по торговле и рынкам осуществляет надзор за саморегулируемыми организациями, такими как Управление по регулированию финансовой отрасли (FINRA) и Муниципальный совет по ценным бумагам (MSRB), а также все брокерские, дилерские компании и инвестиционные дома. Этот отдел также предлагает изменение правил регулирования рынка ценных бумаг.

На практике SEC делегирует значительную часть своих полномочий FINRA. Фактически, все участники рынка ценных бумаг, не регулируемые другими СРО, должны зарегистрироваться в качестве членов FINRA. Физические лица, занимающиеся торговлей ценными бумагами, должны сдать экзамены, проводимые FINRA, чтобы стать зарегистрированным представителем рынка ценных бумаг.

Управление инвестициями

Отдел Управления инвестициями курирует инвестиционные компании и инвестиционных консультантов. Эти организации подлежат регулированию в соответствии с федеральными законами о ценных бумагах. В обязанности отдела входит:

  • Оказание помощи Комиссии в толковании законов и правил для общественности и сотрудников инспекционных и исполнительных органов SEC;
  • Реагирование на запросы инвесторов о бездействии и просьбы о помощи;
  • Рассмотрение заявок инвестиционной компании и инвестиционного консультанта;
  • Оказание помощи Комиссии в вопросах правоприменения законов с участием инвестиционных компаний и консультантов;
  • Консультирование Комиссии по адаптации правил SEC к новым обстоятельствам.

Правоприменение

Отдел правоприменения сотрудничает с остальными отделами Комиссии в расследовании нарушений законов и положений о ценных бумагах и возбуждении исков против предполагаемых нарушителей. SEC обычно проводит расследования в частном порядке. Сотрудники SEC могут добиваться добровольного предоставления документов и свидетельских показаний или могут запросить у SEC официальное распоряжение о проведении расследования, что дает персоналу право требовать предоставление документов и свидетельских показаний.

Комиссия по ценным бумагам и биржам США может подать гражданский иск в Окружной суд США или возбудить административное производство, которое рассматривается независимым судьей. SEC не вправе возбуждать уголовное преследование, но может передавать дела государственным и федеральным прокурорам.

Экономический анализ и анализ рисков

Отдел экономического анализа и анализа рисков предоставляет анализ экономического состояния и рисков другим подразделениям. Он предсказывает, как предложенные правила SEC повлияют на рынки и экономику. Он рассматривает общий рыночный риск. Это обеспечивает раннее выявление потенциально мошеннических действий.

Комиссия по ценным бумагам и биржам США играет важную роль в судебном преследовании финансовых учреждений и возврате инвесторам денежных средств. В общей сложности SEC возбудил 204 иска против физических и юридических лиц и собрал около 4 млрд. долларов США в виде штрафов и других денежных выплат. Самые большие штрафы выплатили Goldman Sachs – 550 миллионов долларов и WorldCom – 750 миллионов долларов.

Fair access

To ensure everyone has equitable access to SEC EDGAR content, please use efficient scripting. Download only what you need and please moderate requests to minimize server load.

SEC reserves the right to limit request rates to preserve fair access for all users. See our for our current rate request limit.

The SEC does not allow botnets or automated tools to crawl the site. Any request that has been identified as part of a botnet or an automated tool outside of the acceptable policy will be managed to ensure fair access for all users.

Please declare your user agent in request headers:

Sample Declared Bot Request Headers:

User-Agent:

Sample Company Name AdminContact@<sample company domain>.com

Accept-Encoding:

gzip, deflate

Host:

About the Office

The General Counsel is the chief legal officer of the Commission and heads the Office of the General Counsel (OGC). The office provides a variety of legal services to the Commission and staff, and is divided into four groups: Appellate, General Litigation, Adjudication, and Legal Policy. The office prepares all of the Commission’s appellate and amicus briefs; litigates all non-enforcement matters on behalf of the agency; assists in preparing Commission opinions in adjudications set for a hearing before the Commission and on appeal from administrative law judges, stock exchanges, FINRA, and the Public Company Accounting Oversight Board; and provides legal advice and counseling concerning recommendations for Commission action from the various divisions and offices, including rulemaking recommendations and recommendations to bring enforcement actions, as well as other questions concerning the federal securities laws, administrative laws, and other laws that affect independent agencies.

The OGC Appellate Litigation Group represents the Commission in litigation to which it is a party in the federal courts of appeals and (in conjunction with the Solicitor General) in the U.S. Supreme Court. For the most part, these cases involve appeals from Commission injunctive actions and petitions seeking review of Commission administrative orders. In addition, the group represents the Commission as amicus curiae in private litigation raising important issues under the federal securities laws. The Appellate Litigation Group is also responsible for representing the Commission in proceedings under Chapter 11 of the Bankruptcy Code in cases involving companies with a significant number of public security holders and raising issues of significance.

The OGC General Litigation Group defends the Commission in civil and administrative litigation relating to the performance of the Commission’s official functions. These cases arise under a variety of statutes, such as the federal employment and labor laws, the Administrative Procedure, Freedom of Information, Right to Financial Privacy, and Equal Access to Justice Acts. The Group also represents the Commission in contract dispute appeals and in bid protests before the GAO. Further, the Group investigates matters involving attorney misconduct, including possible violations of the federal securities laws and unethical conduct in practicing before the Commission, and litigates any resulting administrative disciplinary proceedings under Rule 102(e) of the Commission’s Rules of Practice. The Group also provides legal advice to management on a broad range of issues, including matters related to: the SEC’s budget, real estate leasing, intellectual property disputes, personnel and EEO proceedings, and labor relations and collective bargaining.

The OGC Adjudication Group advises and assists the Commission in issuing published opinions in contested appeals. The Commission’s opinions guide the securities industry on questions of law. Adjudication attorneys advise the Commission on complex factual and legal issues, study the evidentiary records on appeal, and research the relevant substantive and procedural requirements. The appeals present challenges to decisions by administrative law judges, stock exchanges, FINRA, and the Public Company Accounting Oversight Board. Many cases involve disciplinary actions against brokerage firms and other securities professionals.

The OGC Legal Policy Group provides legal and policy analysis and advice to the Commission, individual Commissioners, and the Commission’s divisions and offices concerning the federal securities laws, administrative laws, and other applicable laws. The Group analyzes all enforcement, rulemaking and other regulatory recommendations to the Commission from the operating divisions and offices. In addition, the Legal Policy Group provides legal and policy assistance on legislative matters, working on testimony, participating in briefings of Congressional staff, and responding to Congressional correspondence.

Virtual Private Reference Room (VPRR)

The VPRR directories contain PDF scans of some filings submitted in paper. These files are not indexed. Directory browsing, however, is allowed; see index: https://www.sec.gov/Archives/edgar/vprr/index.html

Each directory name is a 4-digit number corresponding to the first four digits of the Film Number/DCN (document control number).

Each VPRR directory contains three files that are not indicated in the directory listing, but which may be helpful for automated processes:

  • index.html (the directory listing you see in the browser)
  • index.xml
  • index.json

For example:

  • https://www.sec.gov/Archives/edgar/vprr/1403/index.html
  • https://www.sec.gov/Archives/edgar/vprr/1403/index.xml
  • https://www.sec.gov/Archives/edgar/vprr/1403/index.json

Послесловие

Про экономику США можно говорить долго. Её тайные государственные рычаги зачастую скрыты даже от таких «акул» бизнеса, как У. Баффетт и Дж. Сорос. Конечно, инвесторам средней руки, как правило, проще работать на строго регламентированном рынке, чем в обстановке хаоса. Вместе с тем, ни один регулятор не способен полностью устранить причины, приводящие к глобальным экономическим и политическим кризисам. Система рыночных отношений устроена таким образом, что именно государственным органам приходится брать на себя роль страховочного клапана для сброса избыточного давления. И далеко не всегда структуры, обладающие огромной властью, используют её строго в рамках закона

Вот почему внимание к рискам и методам их снижения – одна из важнейших составляющих успеха инвестора

Всем профита!

02.07.2019

Use of Social Media

The SEC uses social media sites as dynamic information sharing tools to engage in dialogue, share information and media, and collaborate with the public. Links to the SEC’s social media sites are available at http://www.sec.gov/news/socialmedia.shtml.  Your activity on these social media sites is governed by the security and privacy policies of the third-party sites.  The SEC does not control, moderate or endorse the comments or opinions provided by visitors to these sites. You should review the privacy policies of all websites before using them and ensure that you understand how your information may be used. You should also adjust privacy settings on your account on any third-party website to match your preferences.

The SEC does not use social media sites to actively solicit personal information from individuals.  If the SEC receives your personal information through interaction with a social media site, it is required to maintain the information in accordance with the requirements of the Privacy Act and the Freedom of Information Act to ensure the greatest protection of personal privacy.

If you have an account with a third-party website, and choose to follow, like, friend, or comment on an SEC page on the third-party website, certain personal information associated with your account may be made available to us based on the privacy policies of the third-party website and your own privacy settings within that website. We do not share PII made available through these websites unless required for law enforcement purposes or by statute.

The SEC conducts Privacy Impact Assessments (PIA) for electronic systems and collections, including those utilizing social media sites.  The PIA is an analysis of how information is handled: (i) to ensure handling conforms to applicable legal, regulatory, and policy requirements regarding privacy, (ii) to determine the risks and effects of collecting, maintaining and disseminating information in identifiable form in an electronic information system, and (iii) to examine and evaluate protections and alternative processes for handling information to mitigate potential privacy risks.

To view a listing of our Privacy Impact Assessments for our electronic systems and collections, including those utilizing social media technologies, please visit our privacy page at https://www.sec.gov/about/privacy/secprivacyoffice.htm.

Internet Security Policy

By using this site, you are agreeing to security monitoring and auditing. For security purposes, and to ensure that the public service remains available to users, this government computer system employs programs to monitor network traffic to identify unauthorized attempts to upload or change information or to otherwise cause damage, including attempts to deny service to users.

Unauthorized attempts to upload information and/or change information on any portion of this site are strictly prohibited and are subject to prosecution under the Computer Fraud and Abuse Act of 1986 and the National Information Infrastructure Protection Act of 1996 (see Title 18 U.S.C. §§ 1001 and 1030).

To ensure our website performs well for all users, the SEC monitors the frequency of requests for SEC.gov content to ensure automated searches do not impact the ability of others to access SEC.gov content. We reserve the right to block IP addresses that submit excessive requests.  Current guidelines limit users to a total of no more than 10 requests per second, regardless of the number of machines used to submit requests. 

If a user or application submits more than 10 requests per second, further requests from the IP address(es) may be limited for a brief period. Once the rate of requests has dropped below the threshold for 10 minutes, the user may resume accessing content on SEC.gov. This SEC practice is designed to limit excessive automated searches on SEC.gov and is not intended or expected to impact individuals browsing the SEC.gov website.

The SEC does not allow «unclassified» bots or automated tools to crawl the site. Any request that has been identified as part of an unclassified bot or an automated tool outside of the acceptable policy will be managed to ensure fair access for all users.

Note that this policy may change as the SEC manages SEC.gov to ensure that the website performs efficiently and remains available to all users.

Что беспокоит регуляторов

Децентрализованные биржи (DEX), такие как Uniswap, работают автономно. Предполагается, что у них нет центрального органа, контролирующего работу. Нет человека, или команды, которые принимают решения о том, какие токены будут торговаться на бирже, сколько это будет стоить, и кого допускать к трейдингу. В этом их главное отличие от традиционных фондовых бирж. Сейчас на Uniswap торгуются десятки тысяч токенов всех мастей.

Работа построена таким образом, что прибыли распределяются между всеми пользователями. Например, на Uniswap можно зарабатывать, предоставляя свои активы в качестве обеспечения по сделкам. За это они получают часть комиссий, которые другие пользователи платят за транзакции. По такому принципу работают многие DEX.

Однако в SEC считают, что подобные проекты все равно могут контролироваться разработчиками или посредниками, которые получают основную часть прибыли от торговых комиссий или контролируют токены управления, которые дают право голоса в протоколе.

Глава регулятора Гэри Генслер ранее уже озвучивал опасения, связанные с бумом в сегменте децентрализованных финансов заявлял, что DeFi-проектам не избежать пристального внимания со стороны SEC.

Одобрение SEC проспекта эмиссии ценных бумаг

Эмиссия ценных бумаг – сложный процесс, состоящий из нескольких этапов. В частности, эмитент должен заключить договор с андеррайтером (это может быть инвестиционный банк или страховая компания, имеющие лицензию на соответствующую деятельность). Андеррайтинговые услуги обычно включают в себя гарантии выкупа эмиссии перед выставлением её на биржевые торги, работу с потенциальными инвесторами и подготовку необходимой документации, в том числе проспекта эмиссии. В нём обязательно должны присутствовать сведения о договоре андеррайтинга, перечислены основные собственники компании и их доли в уставном капитале, направления деятельности компании, её финансовые результаты, а также цели, на которые намечается потратить средства, привлекаемые за счёт эмиссии. Затем проспект эмиссии передаётся в SEC на согласование. Если одобрение комиссии будет получено с первого захода, то оно станет сильным доводом, способствующим будущему успеху эмиссии.

Поскольку к инструментам фондового рынка относятся и акции биржевых фондов (ETF), то их эмиссия также должна пройти предварительную экспертизу SEC. Как раз в момент выхода статьи развивается интригующая ситуация вокруг конкурирующих проектов создания ETF на базе Bitcoin. Эти проекты систематически подаются в SEC от различных финансовых структур (в частности, VanEck и Winklevoss Bitcoin Trust), однако, до сих пор ни один из них не был одобрен. Хестер Пирс, комиссар SEC, уже не раз высказывала особое мнение, отличающееся от официальной позиции ведомства. По её словам, создание ETF на Bitcoin позволило бы привлечь на рынок значительное число инвесторов. Но именно заботой о них, при отсутствии надёжного механизма защиты от действий мошенников, и продиктована осторожная позиция SEC.

Post-acceptance corrections and deletions

Filings are sometimes authorized by SEC staff for removal or correction for a variety of reasons at the filer’s request including, but not limited to, the document was submitted for the wrong filer, the document was a duplicate of a previously filed document, the document in its current form was unreadable, or the document contained sensitive information. Corrections processed during a given business day will be incorporated in the indexes built that evening. However, removals processed on subsequent business days will not be reflected in any previous daily, feed, or oldload index. The full and quarterly index files are rebuilt weekly, early on Saturday mornings, so that any post-acceptance correction (PAC) deletes or updates are incorporated.

About the Office

The Office of Human Resources (OHR) provides leadership for the strategic management of the SEC’s human capital by administering programs, establishing policies, and ensuring compliance with federal regulations. It also serves as the agency’s liaison to the Office of Personnel Management (OPM) and other federal government agencies, professional human resources organizations, educational institutions, and the private sector in matters relating to human capital management activities.

OHR develops, implements, and evaluates the SEC’s programs and policies for the following areas:

  • Recruitment, staffing, retention, and separations
  • Position management and classification
  • Compensation and benefits counseling and processing
  • Leadership and employee development
  • Performance management and awards
  • Labor relations
  • Disability program
  • Work/life programs
  • Telework
  • Employee records processing and maintenance

Management Fees

Management fees are fees generally paid out of fund assets to its adviser in exchange for managing the fund. For example, a manager typically charges a fee based on a percentage of capital invested in the fund or committed to the fund, in addition to a .
For example, a manager typically uses a fee structure that includes a yearly management fee based on committed capital or invested capital (for example, 1%, 2%, etc.) and a based on the profits made above a certain benchmark (for example, 10%, 20%, etc.). The latter is often referred to as “carried interest.”  These arrangements are often referred to by these percentages (for example, a 2% management fee and 20% performance fee is referred to as “2 and 20”).

Want to learn more?

What is the com.sec.epdg app?

Now, this is a non-deletable system app which means you can not remove it even if you want to from your smartphone. It is a system file app which means it is involved in the background working of your smartphone.

If you are confused about the naming of the app then we got you covered. Whenever an app is created for android, they are given a package name. This pathway is named in such a way so that you can trace back where the app data is located in the project file.

Is com.sec.epdg a virus?

No, it is not a virus. Many people see this weirdly named app and they think they might have been hacked or have malware on their phone. But you do not need to worry about the app as it is not malware and it is nothing to worry about. As we saw in the above section that the app deals with the LTE services on your smartphone.

Feed and oldloads directories

  • /Archives/edgar/Feed/ — tar and gzip archive files (e.g., 20061207.nc.tar.gz) for each filing day.
  • /Archives/edgar/Oldloads/ — daily concatenated archive files of all public filing submissions complete with the filing header.

Each feed and oldloads directory and all child subdirectories contain three files to assist in automated crawling of these directories:

  • index.html (the web browser would normally receive these)
  • index.xml (a XML structured version of the same content)
  • index.json (a JSON structured vision of the same content)

See EDGAR Public Dissemination Service (PDS) Technical Specification for details on type of disseminations and SGML header structure.

Information Collected and Stored Automatically

  • The date and time (with time zone) of a website visit.
  • Internet Protocol (IP) address.  A computer’s IP address establishes its location on the Internet and allows communications with other computers to send it content and other information.
  • Type of Internet traffic associated with a specific IP address;
  • Type of Internet traffic associated with a specific time or event;
  • Type of technology used to access the website (such as the type of internet browser and type of operating system);
  • Types of events;
  • The location associated with an event (such as apparent nation of origin);
  • Host names;
  • Malicious software identification; and
  • Caller Identification logs, which provide a caller’s apparent phone number.

We use the above information to measure the number of visitors to the different sections of our website, assess system performance and to help us make the website more useful to our visitors.  Additionally, portions of this data, to include partial IP addresses, are posted publicly on our website in response to frequent Freedom of Information Act (FOIA) requests. To remediate computer security incidents, such data may be manually analyzed to allow computer security specialists to identify Internet Service Providers (ISPs) and, in extreme cases, to attempt to identify the specific computer and individual involved in an attack on the SEC’s site. The section on “Security and Intrusion Detection” below further details such extreme cases.

data.sec.gov/submissions/

Each entity’s current filing history is available at the following URL:

https://data.sec.gov/submissions/CIK##########.json

Where the ########## is the entity’s 10-digit Central Index Key (CIK), including leading zeros.

This JSON data structure contains metadata such as current name, former name, and stock exchanges and ticker symbols of publicly-traded companies. The object’s property path contains at least one year’s of filing or to 1,000 (whichever is more) of the most recent filings in a compact columnar data array. If the entity has additional filings, files will contain an array of additional JSON files and the date range for the filings each one contains.

Personally Identifiable Information

As a general rule, the SEC does not collect PII about you when you visit our web site, unless you choose to provide such information to us. Submitting PII through our website is voluntary, and by doing so, you are giving the SEC your permission to use the information for a specific, stated purpose. However, not providing certain information may result in the SEC’s inability to provide you with the service you desire.

If you choose to provide us with PII on the SEC website, through such methods as completing a web form, we will use that information to help provide you the information or service you have requested. The information we may receive from you varies based on what you do when visiting our site.